Üye Girisi

Emujad Genel Başkanı Adnan Oğuz Açıklaması Yazdır

Emujad Genel Başkanı Adnan Oğuz AçıklamasıArkadaşlar, malumunuz Ülkemizin 48 ilinde 90’ın üzerinde izinsiz basın açıklaması, oturma eylemi veya korsan gösterimi dersiniz değişik olaylar yaşanmaktadır. Sizler gibi bizlerde gelişmeleri yakinen izliyoruz ki Kızılay darma dağınık, sokaklar boş eski kalabalıktan eser yok, her yer hasar görmüş durumda, gazın etkisi halen Kızılay metro da gözünü açamıyorsun nefes alamıyorsun. Bu gün itibariyle halen eylemler Kızılay da devam etmekte. Umut ediyoruz ki bir an önce bu eylemler son bulur ve hayat normale döner.Fakat gidiş hat hiç de iyi gözükmüyor.

Gelişmelere dönecek olursak;

- Bitlis İli Hizan ilçe Jandarmada yaşanan olay basın açıklamamızda geçtiği gibidir, bu olayı ne bizlerin nede diğer rütbeli personellerin tasvip edeceği tarafı yok, olayı şiddetle kınadık ve yine kınıyoruz. Yaptığımız basın açıklaması yerini buldu, birçok gazetelerde yer aldı, birçok köşe yazarları konuya değindi. Komutanlıklara (Genelkurmay Başkanlığına ve J.Gn.K.lığına) Bakanlıklara olayla ilgili bilgi vererek araştırılmasını istedik. 25 Mayıs Perşembe günü Valinin özel kalemi ile görüşerek Randevu almak istedik fakat Sayın Valinin ilde bulunmaması nedeni ile görüşemedik. Alay komutanının görevlendirdiği Olayı soruşturmakla görevli tahkikat heyet ile görüşerek süreç hakkında bilgi aldık. Kendileri gerekenleri yaptıklarını, olayda Uzman Jandarma arkadaşımızın sonuna kadar haklı olduğunu, her şeyin onun lehine olduğunu ve ne gerekiyorsa yaptıklarının bilgisini verdiler. Görüşmemizde İl Jandarmada görevli birçok Uzm. J. arkadaşımızda yanımızda bulundu. Akabinde İl Jandarma komutanı ile de bu konu hakkında görüştük. Komutan “tatsız bir olay olmaması gereken bir durumdu kesinlikle tasvip edilecek bir tarafı yok arkadaşlara konu hakkında ne gerekiyorsa yapılması için emir verdim.” Dedi. Bizlerde gerek tahkikat heyetine gerekse komutana bu olayı kesinlikle kabul etmediğimizi takipçisi olacağımızı, konu hakkında Komutanlıklara ve Bakanlıklara bilgi verdiğimizi sonucu beklediğimizi, günümüzde ere bir şey diyemezken rütbelinin tartaklanmasının hiç ama hiç hoş karşılanmadığını, olayın tüm camiada çok büyük bir üzüntü ile karşılandığını, arkadaşlarımıza birlik ve beraberlik içinde olmaları gerektiğini bizlerin bir aile olduğuna dair her daim çağrıda bulunurken böyle bir olay karşısında ise arkadaşlara ne diyeceğimizi bilemediğimizi belirtik.

Avukatlarla görüştük, şuan için Av. tayin edilmesine gerek olmadığını, aleyhimize bir durumun söz konusu olması halinde müdahale edilmesi gerektiğini bildirdiler. Tüm ifadelerin hepsi lehimizedir. Şuan itibariyle süreci takip ederek bekleme kararı alınmıştır. Ayrıca Bitlis’ten son derece memnun ayrılmış bulunuyoruz, Bitlis İl Jandarma personelinin EMUJAD heyetine göstermiş oldukları yakın ilgi ve alakalarından dolayı çok teşekkür ederiz.

- 24 yılını dolduran personelin Nöbetten muaf olması hususunda malumunuz resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre 24 yılını dolduran personeller ile Askerliğini hizmetten saydıranların hizmet süresi 24 yılı dolduruyorsa doldurduğu tarihten itibaren nöbetten düşecektir. (Birileri “ben ilgilendim de oldu” diyormuş madem bu kadar yetkin ve etkin var o zaman şu 3600’e de bir el atsanız olmaz mı? Genel komutanlıkta bazı yetkililerimiz “biz verdik derece kademeyi” dedikleri gibi)

- TSK 926 sayılı kanunla ilgili çalışma Bakanlıkların görüşlerine gönderilmiştir. Bu çalışmaya göre TSK tazminatı puanı 220 ye çıkıyor, buda Uzman Jandarma 8. Kademelinin maaşına çalıştığı sürece 564 TL. fazla alacak. 8 den aşağı rütbeye düştükçe meblağ azalacaktır. Yeni tasarıya göre Kıta tazminatını yeniden getirilmesi düşünülmekte, oda orgeneralin maaşının bürüt tutarının %24 ile 30 arasında yanı 150 ile 200 TL. arasında. Bunların çalışır iken alınacağı belirtilmekte. Birinci dereceye düşen personeller için de 380 TL makam tazminatının verilmesi amaçlanmakta.(Bunun da hem çalışırken hem de emeklilikte alınacağı belirtilmekte) Genel olarak düşünecek olursak kişi başına -+ 1000 TL. gibi bir getiri amaçlanmaktadır. Lakin verilir mi? Bakanlıklar onay verir mi? Maliye buna ne der muallâkta. (Bu düzenlemeler Subay, Astsubay ve Uzman Erbaş için 926 da geçerde Uzman Jandarmalar için 926 sayılı kanunda geçmez ise mutlaka ama mutlaka 3466 sayılı kanunda geçecek)

- İntibaklar da çalışmalar devam etmekte malum şu günlerde atama, terfi, emeklilik, hizmet birleştirmesi derken bayağı bir sıkıntılı durumdalar. Benim onları savunduğum anlaşılmasın ama adamlar kat kat dosyaların arasında sıkışmış vaziyetteler. 24000 dosyanın tamamının tek tek elden geçirilmesinin bayağı bir süre alacağının göstergesi, lakin bu düzeltmeler 5 ay sonrada olsa 10 ay sonrada olsa hak kaybı olmadan herkes farklarını alacaktır. Fark yapmayan birlik var ise suç işlemekteler haberiniz olsun. Şu günlerde atamalı personellerin mağdur olmamaları için onların intibaklarını yapmaktalar.

- İçişlerine bağlanma konusunda çalışmaların devam ettiği şeklinde bilgiler almaktayız. Statü konusunda herhangi bir bilgi mevcut değil, Fakat J.Gn.K. “Uzman Jandarmalar ile devam etmeyeceğiz” söylemlerinden ve Uzman Jandarmaların cezaevlerin de “sevk amiri” olarak görevlendirileceğine dair bilgiler hayli artmış durumdadır.Jandarma bu durum hakkında soru yöneltildiği zaman “bir şey yok böyle devam” cevabı alıyoruz peki yaş haddini neden kaldırmak gibi bir çalışma yapıyorsunuz bunu da anlamak mümkün değil.

İç Hizmet kanununda yapılacak değişiklikler için gerekli çalışmayı yaparak gönderdiğimizi daha önceleri belirtmiştik. Bazı birliklere taslağın son hali gelmiştir. Bu taslağa istinaden bizlerde çalışmamızı teslim etmiştik. Son taslakta görünen çalışmamızda olmasını istediklerimizi olumlu değerlendirerek son taslağa dahil etmişlerdir. Bu çalışmada isteklerimizden bazıları; rütbelerimizin ve rütbe sıralamasında olmak, erbaş statüsünden çıkarak kendimize ait bir statünün olması ile diğer rütbeliler için yapılacak düzenlemelerde de Uzman Jandarmaların dahil edilmesiydi. Taslakta ayrıca çalışan askeri personelin askeri derneklere üye olma hakkı da getirilmektedir. Şuan taslağın son halinde sadece orduevi ile ilgili bir çalışmaya dahil değiliz. Gönül istedi ki o da olsun ama yönetmelikte uzman jandarmaların ve ailelerinin faydalandırılmasına istinaden çalışma yapılmaktadır. Bir bakarsınız yönetmelik değişikliği yarın, bir bakarsınız bir ay sonra yayınlanır. Lakin çalışma olsa da olmasa da önümüzdeki hafta davamızı açacağız.

Taslakta bazı çalışmalar; şikayet, müracaat, kıyafet, amirin vazifesi sorumluluğu, astın vazifesi, emir, disiplin, inzibat vb. çalışmaları eklemedik çok uzun olmaması için.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu kanun, Türk Silahlı Kuvvetlerine mensup; subaylar ve astsubaylar, uzman jandarmalar, sivil personel, öğrenciler ile erbaş ve erleri kapsar.

Tanımlar

a) Türk Silahlı Kuvvetleri; Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri Komutanlıkları ile Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığına mensup; subay, astsubay, uzman jandarma, sivil personel (Genel Kurmay Başkanlığı ve Milli Savunma bakanlığında görevli sivil personel dahil), öğrenciler ile erbaş ve erlerden teşekkül eden ve savaşta yedek personel ile bütünlenen, kadro ve kuruluşlarda teşkilatı gösterilen silahlı Devlet kuvvetidir.

ç) Er: İhtiyaçları Devlet tarafından üstlenilen ve karşılanan rütbesiz askerdir. Sözleşmeli erler de bu Kanuna göre er sayılır.

d) Erbaş: İhtiyaçları Devlet tarafından üstlenilen ve karşılanan onbaşı ve çavuş rütbelerini haiz askerdir. Askerlik Kanununa göre yükümlü bulundukları hizmetleri ifadan önce veya sonra özel kanunlarla belirlenmiş bir hizmet taahhüdü suretiyle Silahlı Kuvvetlerde vazife gören uzman erbaşlar ile sözleşmeli çavuş ve onbaşılar da erbaş sayılır.

e) Uzman Jandarma; 28.05.1988 tarihli ve 3466 sayılı uzman jandarma kanununa göre Jandarma Genel Komutanlığında istihdam edilen, uzman jandarma çavuştan uzman jandarma sekiz kademeli çavuşa kadar rütbelere haiz askerlerdir.

f) Astsubay: Özel kanunlara göre Silâhlı Kuvvetlerde sözleşmeli veya muvazzaf olarak istihdam edilen, Türk Silahlı Kuvvetleri kadrolarının ast komuta kademelerinde eğitim, sevk ve idare ile diğer idari işlerde subaya yardımcı olarak görevlendirilen ve astsubay çavuştan astsubay kıdemli başçavuşa kadar rütbeyi haiz olan askerdir.

h) Subay : Özel kanunlara göre Silâhlı Kuvvetlerde sözleşmeli veya muvazzaf olarak istihdam edilen, asteğmenden mareşale (Büyük amirale) kadar rütbeyi haiz olan askerdir.

ı) Sivil personel: Türk Silahlı Kuvvetlerinde; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre istihdam edilen devlet memurları, sözleşmeli personel ve geçici personel ile 4857 sayılı İş Kanunu’na göre istihdam edilen işçiler ve özel kanunlara göre istihdam edilen tam zamanlı görev yapan sivil öğretim üye ve elemanları ile danışmalardır.

Rütbe; Subay, Astsubay, Uzman Jandarma ve erbaşların ilk göreve başlamada veya bekleme süreleri sonunda özel kanunları gereğince kazandıkları askeri unvanlardır.
MADDE 20 –
(1) Türk silahlı kuvvetlerinde görevli subay, astsubay, uzman jandarma ve erbaşların rütbeleri ve sıralaması aşağıdadır.
Rütbeler:
a) Erbaşlar:
1) Onbaşı
2) Çavuş
b) Uzman Jandarmalar:
1) Uzman jandarma çavuş
2) Uzman jandarma birinci kademeli çavuş
3) Uzman jandarma ikinci kademeli çavuş
4) Uzman jandarma üçüncü kademeli çavuş
5) Uzman jandarma dördüncü kademeli çavuş
6) Uzman jandarma beşinci kademeli çavuş
7) Uzman jandarma altıncı kademeli çavuş
8) Uzman jandarma yedinci kademeli çavuş
9) Uzman jandarma sekizinci kademeli çavuş
c) Astsubaylar:
1) Astsubay çavuş
2) Astsubay kıdemli çavuş
3) Astsubay üstçavuş
4) Astsubay kıdemli üstçavuş
5) Astsubay başçavuş
6) Astsubay kıdemli başçavuş
ç) Subaylar:
1) Asteğmen
2) Teğmen
3) Üsteğmen
4) Yüzbaşı
5) Binbaşı
6) Yarbay
7) Albay
8) Tuğgeneral (Tuğamiral)
9) Tümgeneral (Tümamiral)
10) Korgeneral (Koramiral)
11) Orgeneral (Oramiral)
12) Mareşal (Büyük amiral)

Nöbet: Askerlikteki müşterek hizmetlerin yapılmasını ve devamını sağlamak maksadı ile bu hizmetlerin belli bir sıra ve süre ile subay, astsubay, uzman jandarma, askeri öğrenci, erbaş ve erler ile sivil personel ve 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanuna istinaden özel güvenlik personeli tarafından yapılmasıdır.

Nöbetçi: Nöbet hizmetinin yapılması için görevlendirilen şahıstır.

Karakol nöbetçisi: Emniyet, muhafaza, disiplin ve gözetleme maksatları ile bir karakoldan veya herhangi bir suretle çıkarılan ve bir yere konulan ve belli bir talimatı ve sorumluluk bölgesi bulunan silahlı tek veya çift erbaş veya erlerdir.

Devriye: Barışta ve savaşta emniyet, muhafaza, disiplin ve gözetleme maksatları ile belirli bir sorumluluk bölgesinde gezerek vazife gören iki veya daha fazla silahlı askerdir.

İzin, vazife yerinden ayrılma, mesai saatleri ve vardiya;

Nöbetçi ve vazifeli olmayan veya kendisine ayrıca özel bir vazife verilmeyen subay, astsubay, uzman jandarma, sivil personel ve uzman erbaşlar günlük çalışma veya eğitimin bitiminde vazife yerinden ayrılabilirler.

Bu Sayfayi Facabook da Paylas

Yorum

Mehmet Aslan
#1 | Mehmet Aslan - 07 Temmuz 2013 21:40
Sağol sayın başkan ; 1-TSK iç hizmet kanunu nu dikkatlice incelemenizi tavsiye ediyoruz. 2-Ordu evleri sosyal tesislerden istifade konusu hala askıda, 3-Zorunlu hizmetini doldurup kendi rızası ile istifa eden uzman jandarmaların MÜSTAFİ Subay-Astsubaylar gibi sosyal hizmetlerden istifade edebillmesinin sağlanması- 4-Emekli olmuş subay-Astsubay ların nasıp düzenlemeleri okumadıkları halde yüksek öğrenim statüsüne geçmiş,bizim emekli uzman jandarma abilerimizin ne günahı var.
Hayri ALBAYRAK
#2 | Hayri ALBAYRAK - 07 Eylül 2013 00:11
Değerli Başkan ; Kendi adıma çabaların için teşekkür ediyorum.bir ağabeyin olarak tavsiyem,hiç kimse ile polemiğe girme,hata yaptıysan açıkca kendini bile eleştirmekten asla vazgeçme,Unutma dışarıdan meslektaşların seni nasıl algıladıkları önemlidir.Başka fikirlere mutlaka saygı göster.Yakın çevrende seni gaza getirenler olabilir,git seni en ağır eleştiren e danış,seni en iyi o anlatır.Vakti geldiğinde bir beyfendi gibi,bırakmasını bil.Ama doğru ama yanlış,Hayatında başarılar.

Yorum yaz

İsim:

Doğrulama Kodu:
Doğrulama Kodu


Son Yorumlar